BIGFISH РЕПОРТАЖ

Баракуди на воблер в Испания

Emil Hubenov

20.03.2013

Реших вчера да направя един излет ,в продължение на горе долу 15 дни не ми се беше отдала такава възможност ,или на работа или вали ,причини много колкото искаш. Мои познати ме изпревариха и отидоха да мъчат морския кефал, но аз бях решил да пробвам баса понеже ми е един от любимите риболови (всичко що е свързано с спининговия риболов).Бях си приготвил за всеки случай и един такъм за кефал.

Зареден с много позитивна енергия и такъми с хиляди примамки вече се настроих за риболова ,твърдо решен да открия както подобава сезона на бас. Дойде ме взе на моята девойка баща и ,тръгнахме за уреченото място ,когато пристигнахме останах малко изненадан, нямаше нито един от тукашните спинингисти ,веднага си направих изводите ,че съм избързал с откриването на сезона. И се почна една смяна на силиконови червеи, воблери блесни не ще и не ще. Леко разочарован, отидохме при моите познати да видим как върви риболова със морския кефал, и те с наведени глави - не пипа и това е .

Решихме да пробваме все пак, захранихме на бързо и зачакахме. Освен леки пипания няма и помен от кефала, явно и на него му беше ранко, стана 14,00 часа и си рекохме, че няма смисъл и си тръгнахме леко отчаяни. Но този ден си беше мой, прибрах се и сервирах на девойката,че ще бягям за баракуди ,тя много ясно се нацупи но няма как примири се набързо. Имаше един малък проблем, предната седмица в два различни дни познати ми казаха че вече са забранили риболова където ходим за баракуди, то там гъмжи от много видове риба, идвали полицаи и ги гонили и им казали че още един път ако ги видят ще хвърчат глоби и хората се наплашили. Звъннах на един приятел от самото градче да го попитам как стоят нещата, каза ми, че всяка вечер ходил след 16,30 в продължение на 10-на дни и нямал никакви проблеми. Тъкмо тръгвах и ми звъни Любо да ме попита дали съм ходил за риба някъде, кълве ли? е такива работи.

Набързо го навих и отпрашихме, с него дойде и Стефан(шурея му). Смених воблерите на баса с тези за морска щука. В 16.30 вече бяхме на пристанището там имаше още един двама и те мятаха. И се почна риболова, отначало никакво наличие на риба, но аз бях обнадежден времето е супер за тия зверчета 14-15 градуса безветрие атмосферно налягане средно. Някъде на 10-то хвърляне почна да се раздвижва рибата ,взе да върви след воблера и си викам въпрос на време да удари. И не закъсня още 4-5 опита и ми удари на 2 метра от брега, за съжаление се откачи, но всичко си дойде на мястото.

Забравих да кажа, че първоначално заложих на воблера с който си изкарах трофейния екземпляр наскоро, и този път не ме подведе. Скорострелно извадих две баракуди един калибър 1-1,5 кг там варираха. Почнаха след всяко мятане да гонят воблера по 6-7 риби, беше си пак активна. Пробвах първоначално с туичинг, но нямаше резултат, смених веднага тактиката с stop and go която ми донесе успеха тоя излет, хванах общо 5. На едно от многото мятания едно истинско чудовище ми следеше воблера, най-малко беше 10 кг за секунди ми спря дишането беше 1500 процентов адреналин, не вярвах на очите си до последно си гонеше, но за мое съжаление не клъвна.

Да не забравя да спомена, че миналата година са изкарали една 12 кг и една 9 кг. Другите колеги залагаха главно на лек туич и нормална проводка, затова си тръгнаха капо. За целия излет хванахме общо 10 -аз 5 Стефан 3 Любо 2 .Услужих на Стефчо с един мой воблер и се отчете с 3 пича :)Някаква тенденция се наблюдава последно време ,да съм с най-много уловени рибоци