BIGFISH РЕПОРТАЖ

Кракра стил на Струма

От Ивайло Захариев

Днес моя милост и г-н Савов направихме един не лош риболов на р. Струма след гр. Благоевград. Имахме обнадеждаваща информация за добри излети в този участък от колега, тръгнахме по тъмно и стигнахме на разсъмване. Реката - приказка без край, нивото малко ниско, водата една идея по мътна от сълза на девственица, време -  звезди ярки, небе - тъмно синьо към синьо, но с тенденция да става все по светло синьо. Колеги около нас няма никакви, рахат направо чудесно.

По информация на колега трябва да ловим около един мост, речено - сторено. Две прашки бял червей и започваме риболова. Такъмите: болонези шестици Shimanо /тузари сме/, влакна: основно около 0,16, поводи: 0,10 флурокарбон с куки Owner Funa номера 14 и 12 вързани, има няма 30 броя, две кофи трохи (някой ако знае лесен начин за правене на трохи по лесно от стъргане на сито да сподели), около 700-800 грама бели червеи. Сланина не носим, нито за ядене нито за ловене, съдържанието на килокалории е много голямо в нея, за това не носим.

Пробвахме един нов начин за хранене: бял с трохи и камъчета примесени с лепило за бял червей, значи да знаете става много лепкаво, толкова лепкава стана сместа че топките ни залепваха за ръцете и половината си оставаха по тях. Миенето става с вода от реката. Сега да минем към риболова - две три замятания и първия пръскач за деня е на моята кука. Върнах го веднага след като го откачих в реката, минават две три возения и имам  по – сериозен удар и хоп - морунаж, супер прибирам го в живарника, а колегата вади скобар.  И като се започна хвърляш и следва изчезване на плувката и така много пъти и много риби и много скъсани куки, ако кажа че оставихме всички вързани куки по едни готини закачки няма да е лъжа. Горе долу на риба по две куки се оставят. Колегата Савов се ядоса много сериозно и реши да смени вира с един друг, който мислехме за по преспективен. Аз хванах още два скобара и три пръскача, като един от скобарите се оказа най-големия ми за деня.

Докато ловихме заедно с Иво Савов имах две късания на риби като едната скъса буквално с кълването, удара бе толкова силен, че вкара върха на болонезето във водата, а за втората съм си виновен сам, нали съм тузар с болонезето и от страх да не го счупя, прекалено много аванс дадох на рибата и съответно си замина, беше хубава риба. Е и флурокарбон 0,10 се оказа прекалено фин за тези риби. Та както казах, колегата Савов слезе малко по надолу и за 10 минути (поне на мен така ми се строри, а може би половин час) се чухме 4 пъти по телефона, нали не сме се виждали от доста време, та решил да ме чуе и да се похвали с закован кефал. През това време, може би към 9 часа започнаха да идват други колеги, ние вече имахме 15 - тина риби, а слънцето излезе вече над планините и рибата спря да кълве.

Решихме да тръгнем на разузнаване. В това време колегата Иво Савов се чу с неговия човек, който му е дал информацията от вчера. Оказа се, че нещо не сме разбрали и сме объркали мястото. Чудех се защо всички ни гледат странно на местата дето ловим, а то трябвало  да ловим на горния вир. Е колегата се разходи и да ви кажа честно, от 8 човека на вира имаше извадени само две риби. Другите колеги капо. Ние оставихме по още кука и се преместихме на долния вир с кленовете. Там две три прашки бял червей и почнаха кленове, аз хванах само един и два изпуснах (по скоро ги проспах), а колегата направи внушителна бройка от около 8-10 броя. Да ама скобари няма, а ние сме за скобари все пак, кленовете не са ни цел.

Решаваме да отидем на вира  "Художника”  а там заварваме много хора и всички капо. Само да спомена, че след Благоевград си е пролет, мухички летят над водата, кленовете скачат и ги ловят, птички пеят, едно слънце, аз по къс ръкав, а колегата малко по облечен. След като си поговорихме с колегите решихме да се върнем назад по реката, Акостирахме под друг мост, пак захранка, пак трохи, пак прашки червеи и нищо, никакво кълване.  Адаша хвана едно кленче, но го върна че не отговаряше на размера за мерна риба. След още половин час настояване решихме да си тръгваме. Събрахме си такъмите и обратно за Перник, а сега малко снимки и два клипа. Всички риби са върнати обратно във водата, на втория клип колегата Иво Савов направи спасителна акция защото едната риба беше решила, че може би има крака и излезе от другата страна на реката. Рибата е спасена и си плува спокойно.